Співпраця

Одним із перспективних напрямів формування мовленнєвої компетентності учнів початкових класів є інтегрування в освітню програму процесу перетворення та інсценізації прочитаного. Змістовою лінією «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти» передбачено розвиток уяви, художньо-образного мислення і мовлення дітей, оволодіння вербальними і невербальними засобами спілкування. Здобувачі освіти спеціальності Початкова освіта оволодівають зазначеними уміннями в процесі вивчення фахових дисциплін. З метою реалізації змістової лінії «Театралізуємо» студенти другого курсу педагогічного факультету відвідали виставу «Всі миші люблять сир» (автор Дюла Урбан), яку зіграли майбутні актори художньо-педагогічного факультету кафедри театральної режисури. Глядачі відзначили, акторську майстерність, культуру мовлення артистів та їх вміння перевтілюватися у казкових персонажів. Другокурсники не пропускають жодної можливості відвідати театральні дійства, які пропонує кандидат педагогічних наук, доцент кафедри театральної режисури Зоя Олександрівна Захарчук. Довготривала співпраця кафедр теорії і методик початкової освіти та театральної режисури сприяє розвитку в студентської молоді творчих здібностей, необхідних для роботи в початковій школі.


23 жовтня 2023 року на основі договору про співпрацю № 85У між Рівненським державним гуманітарним університетом та Волинським національним університетом імені Лесі Українки від 22 червня 2022 року в межах внутрішньої академічної мобільності (згідно з Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Рівненського державного гуманітарного університету від 28 листопада 2019 року) проведено Всеукраїнський вебінар-практикум здобувачів вищої освіти «Сучасний урок у початковій школі: мотивуємо, плануємо, проводимо».

Необхідність проведення вебінару-практикуму викликана існуванням низки проблем, які постають перед молодими вчителями та здобувачами вищої освіти, що готуються до проходження педагогічної практики у школі: застосування теоретичних знань з освітніх дисциплін та методик їх викладання в практичній роботі вчителя.

До участі у вебінарі-практикумі були запрошені викладачі та здобувачі вищої освіти Рівненського державного гуманітарного університету й Волинського національного університету імені Лесі Українки, викладачі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, науковці Київського університету імені Бориса Грінченка та Херсонського державного університету, вчителі початкової школи міст Рівного та Луцька, випускники педагогічного факультету РДГУ. Вебінар відбувся у читальній залі РДГУ (директор доц. Грипич С. В.) у змішаній формі, до роботи у якому долучилися понад сімдесят учасників.

Мета вебінару-практикуму: спонукати майбутніх учителів початкових класів думати, аналізувати, сперечатися, розмірковувати, займатися самоосвітою та самовдосконалюватися.

Плідне спілкування здобувачів, обговорення дискусійних питань освіти з досвідченими вчителями організували науково-педагогічні працівники кафедри теорії і методики початкової освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки: проф. В. В.Вітюк, доц. І. О. Кошуб'як; кафедри теорії і методик початкової освіти Рівненського державного гуманітарного університету: доц. Т. Б. Суржук, доц. Т. А. Сорочинська, доц. Л. А. Бісовецькадоц. Л. І. Іванова, доц. Т. В. Костолович, доц. Л. В. Лук'яник, доц. А. В. Сосюк, доц. Т. Б Шевчук, ст. в. О. С. Ткачук; кафедри початкової освіти Київського університету імені Бориса Грінченка: проф. Сіранчук Н. М.; кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти Херсонського державного університету: доц. Голінська Т. М.

Досвідом пошуку власних методичних прийомів навчання; використання творчих знахідок у підготовці та проведенні уроків у початковій школі поділилися з учасниками вебінару вчителі міста Рівного: старший вчитель А. В. Козачук, вчитель-методист В. Б Лапчук., старший вчитель О. В. Дубінська, вчитель-методист Ж. В. Работюк, старший вчитель А. Є. Фесюк.

Варто відзначити найактивніших учасників вебінару Волинського національного університету імені Лесі Українки: Софію Безеку, Юлію Гембальську, Людмилу Гуру, Лілію Мовчун, Юлію Поліщук, Марію Савсюк та Рівненського державного гуманітарного університету: Анастасію Омельчук, Анну Коцерблюк, Юлію Фесь, Ангеліну Бондар, Ольгу Кирилюк.

Оргкомітет Всеукраїнського вебінару-практикуму «Сучасний урок у початковій школі: мотивуємо, плануємо, проводимо» щиро дякує всім учасникам заходу за цікаве обговорення питань модернізації сучасного уроку в початковій школі, ідеї пошуку та творчого розв'язання методичних проблем

ЧИТАННЯ ЯК ЖИТТЄВА СКЛАДОВА

Читати зараз вміє практично кожна людина, починаючи з шкільного віку, проте навички читання в усіх людей різні. Здобувачі вищої освіти, як правило, читають швидко, але часто малоефективно. Читання-сканування сьогодні починає конкурувати з традиційним читанням-заглибленням у текст і поступово витісняє його.

Кафедра теорії і методик початкової освіти реалізовує ідеї Стратегій розвитку читання на період до 2032 року «Читання як життєва стратегія» і працює з проблеми формування читацької грамотності та набуття здобувачами вищої освіти звички читання як щоденної практики.
19 жовтня студенти першого курсу педагогічного факультету груп ПП-11 ПП-12 (старости Вікторія Дем'янчук, Катерина Романчук) відвідали Рівненський ліцей «Центр надії» імені Надії Маринович і познайомилися з умовами становлення учнів-читачів. 

Бібліотекар ліцею Галина Іванівна Самольчук посприяла організації заходу з питань оволодіння вдумливим читанням для успішного навчання здобувачів і початкової, і вищої освіти; опанування професії, адже переважну більшість знань здобувачі освіти дістають саме завдяки читанню.

18 жовтня студенти групи ПІ-41 педагогічного факультету: Анастасія Омельчук, Анна Коцерблюк, Юлія Фесь, Ангеліна Бондар, Ольга Кирилюк підготували і провели інтегрований урок ознайомлення з природою Рівненщини. Захід підготовлено кафедрою теорії і методик початкової освіти. Методичні рекомендації до проведення уроку надано доктором філософії, доцентом Анною Володимирівною Сосюк.
Майбутні вчителі довели, що професія вчителя надзвичайно творча. Втілення нових ідей, розв'язання нестандартних завдань, креативне і мобільне мислення наших студентів створили на уроці атмосферу співробітництва, взаємодопомоги, емоційної підтримки. 

Виявилося, що підготовка і проведення уроку не тільки професійний обов'язок учителя, а й цікава справа, у якій він може виразити себе, показати власне бачення навчального процесу.Робота в групах кипіла, всі учні виявилися допитливими, активними, творчими, дружно працювали в командах. 

Щиро дякуємо вчительці Рівненського ліцею «Центр надії» імені Надії Маринович Ліані Мефодіївні Масловій за надану можливість випробувати свої професійні здібності студентам, що вже за два тижні підуть на педагогічну практику в школи Рівного.

Хто як не Заслужений учитель України може багато цінного привнести у справу професійного зростання майбутніх учителів початкових класів?! 10 жовтня 2023 року студенти 2 курсу (спеціальність початкова освіта) педагогічного факультету РДГУ у рамках вивчення предмету "Методика навчання фізкультурної галузі" зустрілись і поспілкувались з учителем вищої категорії, учителем методистом Pівненського ліцею "Колегіум" Рівненської міської ради.

Співпраця із громадською організацією "Спілка освітян України"
Співпраця між Рівненським державним гуманітарним університетом та Волинським національним університетом імені Лесі Українки
Педагогічна співпраця вчителів початкових класів Рівненського НВК "Колегіум" та викладачів кафедри теорії і методик початкової освіти Рівненського державного гуманітарного університету
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати